Založ si blog

Zodpovednosť Matoviča a Sas za súčastný stav v spoločnosti

Obyčajný človek Igor Matovič, slobodný a solidárny Richard Sulík, Lucia Nikolsonová, Lubomír Galko (hráči  s roku 2012) zvolávajú denne tlačovky na ktorých obviňujú každého, z každej strany či už zaslúžene, či nezaslúžene. Miestami mi to príde, že aj boha obvinia za to že stvoril svet. Média to od nich nekritický prijímajú a zverejňujú bez kritického komentáru každé vyhlásenie. Ale pozrime sa kritický na ich úlohu v tomto „bahne“ v ktorom  sa naša Republika aktuálne nachádza.

Asi každý čitateľ vie, že po voľbách v roku 2010 i keď ich vyhral Smer, tak nedokázal zostaviť vládu. Vláda sa zostavila pod vedením Ivety Radičovej – aj s Sas pod, ktorej hlavičkou sa hore menovaný dostali do parlamentu. Ako si počínali ? Neviem ako vy, ale ja si pamätám na niekoľko dôležitých medzníkov. Vražda Ernesta Valka a prítomnosť ministra vnútra Daniela Lipšica na mieste činu i keď tam nemal čo hľadať, (  nezmazával stopy ?) dnes obhajuje podozrivého. Nefunkčná finančná správa – prečo a pre koho ? Video Sulíka s podnikateľom Kočnerom. Slávna voľba generálneho prokuratúra počas ktorej si fotili hlasovacie lístky a iné trápne veci. Vôbec som sa nečudoval prezidentovi Gašparovičovi, že ho nevymenoval. Veď aj extrémny fanúšik Realu Madrid dokáže uznať, že Serchio Ramos je právom vylúčení,hoc aj proti Fc Barcelona. Odpočúvanie Ľubomíra Galka. A hlavne si nepamätám žiadny zásadný zákon, či reformu.

Ako to nakoniec dopadlo? Každý vie. Premierka Iveta Radičova spojila hlasovanie o dôvere vláde spolu s  hlasovaním o eurovale, pretože v Sas euroval odmietli. Robert Fico dal ponuku – ak euroval neprejde , tak Smer pomôže so svojimi hlasmi s eurovalom a  na oplátku sa zahlasuje za predčasné voľby. Smer stúpal na vrchol. Každý to vedel, aj vrátane Súlíka, Nikolsonovej a Matoviča. Kde bola vtedy ich zodpovednosť za krajinu ? Nebola to náhodou táto parta, ktorá umožnila ísť Ficovi do trháku ? Veď keby oni vtedy povedali,“ áno my nesúhlasíme s eurovalom, ale naša zodpovednosť za krajinu je väčšia. Vieme, ak za to nezahlasujeme mi dnes, tak to prejde zajtra s podporou Smeru, spolu s predčasnými voľbami. Preto kvôli našej zodpovednosti za krajinu, ktorá nám bola zverená do rúk, zahlasujeme proti svojmu presvedčeniu“. Nie oni to neurobili. Zahrali to na principiálny postoj a po roku a pol povalili vlastnú vládu, namiesto zodpovednosti ku krajine. Myslím, že ich ľudia by im to odpustili.

Mali možnosť. Po štyroch rokoch Fico I, predviesť za svoje štyri roky, ako sa spravuje krajina. Po dobrom výkone nemuseli pustiť Fica a Smer do vlády vôbec a mohol byť Smer v opozícii zo svojimi dajme tomu cca dvadsiatimi percentami. Namiesto toho to bol trápny bordel. Dnes ty istý ľudia, ktorý umožnili Fico II a aj Fico III denne špinia. Nie posledný týždeň – vkuse, roky. Nepočul som od nich jedno jediné riešenie situácie, iba obviňovanie. Nie som fanúšik ani jednej strany sporu, skôr sa na to snažím pozerať nezaujate. Aj ja som bol na pochod za Jána a Martinu. Úprimne, mi je ľúto čo sa stalo. Ale určite som tam nebol, ani za Smer, ani za Sas, ani za Obyčajných ľudí. Bol som tam ako obyčajný človek (zneužitá značka), ktorí je  proti násiliu, zločinu a je za slobodu slova. V obviňovaní druhých už dosiahli pre mňa neuveriteľnú úroveň. Na petícii za odvolanie Kaliňáka a Gašpara je táto veta –

Ján Kuciak a Martína Kušnírová mohli žiť, ak títo dvaja páni plnili poriadne svoje povinnosti

Bodka. Napísať, že je to len hypotetické, je málo! Nie len u nás, ale aj vo svete sa deje veľa zločinov. Koľkým percentám s nich sa podarí zabrániť? Nie sú náhodou investigatívny novinári v celom a hlavne v tom vyspelom svete? Myslím si, že vždy a všade je koho kontrolovať, tak ako sa to Ján snažil robiť. Ale nepriamo obviniť s jeho smrti kohokoľvek len tak, je veľa. Nestotožňujem sa s tým. Veď my dnes o tom čo sa stalo nevieme nič a aj napriek mnohým skeptickým hlasom chcem, byť optimista a verím, že sa to raz dozvieme.

Nakoniec tu mám iba malý odkaz. Ak Matovič, Sulík, Nikolsonová a ďalší s partie, ktorý tak nekritický „spoza plota“ kritizujú a obviňujú ostatných zo stavu našej krajiny, by mali pred každou tlačovkou, petíciou, demonštráciu najprv povedať – „to my sme ty, ktorý tento stav svojou nezodpovednosťou v minulosti umožnili! To my sme im dali šancu a nevyužili tú svoju na posunutie tejto krajiny vpred“.

 

HC Winter Blizzard Parchovany 2022/2023

02.05.2023

Uplynula sezóna 2022/2023 bola pre HC Parchovany úspešná a teraz v čase medzi skončením sezóny a majstrovstvami sveta je ideálny čas na poohliadnutie sa za predošlým ročníkom. Bola to už naša “šťastná” trinásta sezóna organizovaného hokeja v Parchovanoch. Začala sa na prelome augusta a septembra. Gro sezóny tvorili sobotné zápasy medzi žltými (červenými) a [...]

Alžbeta II.

09.09.2022

8.September 2022 sa navždy zapíše úmrtím najdlhšie vládnucej ženy na kráľovskom tróne. Alžbeta II. včera vydýchla naposledy. Pôvodne sa vôbec nepredpokladalo že sa raz stane kráľovná. Ale ako sa to často v minulosti stávalo najschopnejší monarchovia nemali byť dediči trónu, tak sa tento príbeh udial aj v jej prípade. Po smrti jej deda Juraja V. na trón nastúpil jej [...]

Ráno

20.08.2022

Krásne sobotne ráno malo špeciálnu príchuť keď prvá vec ktorú som si uvedomil je nefunkčná nabíjačka na telefón. Mama mia! Nie žeby sa mi chcelo ale musel som ísť do mesta. V kútiku duše som dúfal že môj takmer vybitý telefón mi aspoň ukáže koľko je hodín. Mal som šťastie, batéria ukazovala tri percentá a dokonca som si mohol dovoliť pozrieť sa koľko je hodín. [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

davidsk

Myslím teda som

Štatistiky blogu

Počet článkov: 26
Celková čítanosť: 73183x
Priemerná čítanosť článkov: 2815x

Autor blogu