Založ si blog

Dobro bez zla

Spomenul som si na jeden vtip o dvoch chlapcoch stojacich na balkóne a pľujúcich na ľudí. Dobrý chlapec trafil sedem ľudí a zlý chlapec troch. Čo to znamená ? Dobro opäť zvíťazilo nad zlom 😀 . V poslednej dobe som si predstavoval ako by vyzeral svet, ak by bolo všetko len dobré. Poznali by sme zlo ? A poznali by sme v tomto prípade samotné dobro ?

Nikto sa na mňa zle nepozrie, ja nikomu nič nevyčítam, nikto sa na nikoho nehnevá, každý ma každého rád, štáty prestávajú existovať, ich funkcia zanikla – všade je dobre. Nikto s nikým nevedie spor, susedské spory sú neznáme. Neexistuje žiadna ideológia, názorové nezhody – politické systémy vrátane demokracie neexistujú – veď aj na čo by boli?, ak je všetko dobré a správne. Nie je o čom hlasovať – jednota naberá až mytologický význam. Nie sú ani páni, ani podriadený, každý vie čo má robiť a všetko je správne. Už sa nikdy nik v novinách nedočíta o vražde, o autonehode, o napadnutí ženy mužom, rasová nenávisť neexistuje. Choroby ako ich poznáme dnes neexistujú – umiera vôbec niekto ?  Už nebudú potrebné ani noviny. Veď o čom by písali ak je všetko dobre. Biela je dobrá a čierna tiež – aj dúha je dobrá. Fc Barcelona vs Real Madrid ? Serchio Ramos už nikdy nedostane červenú kartu. Ale  nakoniec sa aj tak príde na to, že šport nie je potrebný – všetko je dobré a každý je víťaz. Ak je všetko dobré môže byť niekto lepší ? Môžu byť inžinieri či magistri ? A existovala by vôbec práca, vzdelanosť či veda ak všetko je dobré ? Potreboval by sa svet zdokonaľovať ? A mali by sme nejaké emócie vôbec?

Nepodporujem zlo, a ani nenavádzam na zle skutky. Ale vedeli by sme bez veci zlých oceniť veci dobre? Od úsmevu blízkych, či vľúdneho slova. Vedeli by sme oceniť šťastný príchod, či vyliečenie sa s choroby, bez toho aby sme vedeli, že to nie je vôbec samozrejmosť ? Veď aké by to bolo udobrenie sa bez predošlej hádky, šport bez náboja, štúdium bez cieľa?  Svet je niekedy protichodný – ale leto potrebuje zimu, slnko dážď, a dobro zlo – chvála bohu, či bohužiaľ. Neviem

 

 

HC Winter Blizzard Parchovany 2022/2023

02.05.2023

Uplynula sezóna 2022/2023 bola pre HC Parchovany úspešná a teraz v čase medzi skončením sezóny a majstrovstvami sveta je ideálny čas na poohliadnutie sa za predošlým ročníkom. Bola to už naša “šťastná” trinásta sezóna organizovaného hokeja v Parchovanoch. Začala sa na prelome augusta a septembra. Gro sezóny tvorili sobotné zápasy medzi žltými (červenými) a [...]

Alžbeta II.

09.09.2022

8.September 2022 sa navždy zapíše úmrtím najdlhšie vládnucej ženy na kráľovskom tróne. Alžbeta II. včera vydýchla naposledy. Pôvodne sa vôbec nepredpokladalo že sa raz stane kráľovná. Ale ako sa to často v minulosti stávalo najschopnejší monarchovia nemali byť dediči trónu, tak sa tento príbeh udial aj v jej prípade. Po smrti jej deda Juraja V. na trón nastúpil jej [...]

Ráno

20.08.2022

Krásne sobotne ráno malo špeciálnu príchuť keď prvá vec ktorú som si uvedomil je nefunkčná nabíjačka na telefón. Mama mia! Nie žeby sa mi chcelo ale musel som ísť do mesta. V kútiku duše som dúfal že môj takmer vybitý telefón mi aspoň ukáže koľko je hodín. Mal som šťastie, batéria ukazovala tri percentá a dokonca som si mohol dovoliť pozrieť sa koľko je hodín. [...]

Tunde Onakoya

Nigérijský šachista prekonal rekord, na Times Square hral šach cez 58 hodín

20.04.2024 17:26

Tunde Onakoya dúfa, že sa mu vďaka tomuto výkonu podarí zhromaždiť milión dolárov na podporu vzdelávania detí v Afrike.

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

davidsk

Myslím teda som

Štatistiky blogu

Počet článkov: 26
Celková čítanosť: 73594x
Priemerná čítanosť článkov: 2831x

Autor blogu