Založ si blog

Prečo nenávidím peniaze ? !

Pár českých korún,15,20 alebo 100. Žiadne horibilné sumy… . Stalo sa mi to už v Chorvátsku… . Šli sme taká partia, z ktorej nikto nebol pri mori. Mojím autom.Tešili sme sa na to všetci .Každý si to vážil. No s hrôzou som zistil, že sa na dovolenke nezaujímame o more, či miestnu históriu, ale moji kolegovia prišli šetriť (dvaja z troch). Pre mňa mala katastrofa.U nás doma v obci neváha zaplatiť šiestu vodku a v Chorvátsku bolo aj jedno pivo drahé (a nie len pivo, každý má iné priority, nevadí). Akurát oni boli posledný čo „museli“ šetriť, resp. nie totálne, mali na to.

Nie som absolútny mrhač peňazí, viem čo chcem a viem čo si môžem dovoliť. Mám bežne auto a pôžičku naň. A prečo nenávidím peniaze? Pretože som na slovenské pomery s chudobného kraja. Zarábam o „korunu či euro“ viac. Myslím si, že to nie sú milióny, ale mne to na život stačí. V Nemecku, by sa my asi smiali. Neexistujú peniaze, čo sa nedajú minúť. Ale prečo by som mal ísť niekam preto, aby som počítal každé euro, či korunu? Respektíve sa pozerať na závistlivé pohľady našich domácich – „on už asi nevie čo s peniazmi“?!!!. Tých štamgastov a iných závistlivcov, čo peniaze nikdy nevideli ani z diaľky a hlavne si na nich, nikdy nezarobili a nikdy ani nezarobia! Jednoducho s krčmy je do práce ďaleko!

. Najväčší paradox je, ak sa o každú korunu bije niekto, koho peniaze trápiť nemusia (do určitej miery samozrejme). Asi sa  zdeformovali domácim prostredím, Jednoducho, na nič peňazí niet, okrem alkoholu a nadávania o tom, ako je na slovensku vždy zle, s vidinou do budúcna, že bude ešte horšie (každý je optimista).

Ide partia v pohode na jedno či dve piva, a vtom sa začne hádať o tom kto má koľko zaplatiť. Štandardne sa to rozdelí na polovicu, či na tretiny atď, … (záleží od počtu ľudí) . Prvýkrát hádky  nechám tak, druhýkrát sa hádam, ale tretí krát, už to správanie nechápem. Prečo? Veď na to pivo má!!! (máme), No u niekoho sú aj 20 Kč peniaze. Akurát by som to pochopil v iných prípadoch – tých ozaj chudobných.

ALE

Chudobný chce peniaze, pretože ich nikdy nemal. Bohatý chce peniaze, pretože ich miluje. A ja sa čudujem strednej vrstve, pretože preberá maniere jedných i druhých.Nemám chcem, či mám a milujem ich? Ja jednoducho nenávidím peniaze!

HC Winter Blizzard Parchovany 2022/2023

02.05.2023

Uplynula sezóna 2022/2023 bola pre HC Parchovany úspešná a teraz v čase medzi skončením sezóny a majstrovstvami sveta je ideálny čas na poohliadnutie sa za predošlým ročníkom. Bola to už naša “šťastná” trinásta sezóna organizovaného hokeja v Parchovanoch. Začala sa na prelome augusta a septembra. Gro sezóny tvorili sobotné zápasy medzi žltými (červenými) a [...]

Alžbeta II.

09.09.2022

8.September 2022 sa navždy zapíše úmrtím najdlhšie vládnucej ženy na kráľovskom tróne. Alžbeta II. včera vydýchla naposledy. Pôvodne sa vôbec nepredpokladalo že sa raz stane kráľovná. Ale ako sa to často v minulosti stávalo najschopnejší monarchovia nemali byť dediči trónu, tak sa tento príbeh udial aj v jej prípade. Po smrti jej deda Juraja V. na trón nastúpil jej [...]

Ráno

20.08.2022

Krásne sobotne ráno malo špeciálnu príchuť keď prvá vec ktorú som si uvedomil je nefunkčná nabíjačka na telefón. Mama mia! Nie žeby sa mi chcelo ale musel som ísť do mesta. V kútiku duše som dúfal že môj takmer vybitý telefón mi aspoň ukáže koľko je hodín. Mal som šťastie, batéria ukazovala tri percentá a dokonca som si mohol dovoliť pozrieť sa koľko je hodín. [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

davidsk

Myslím teda som

Štatistiky blogu

Počet článkov: 26
Celková čítanosť: 73587x
Priemerná čítanosť článkov: 2830x

Autor blogu