Založ si blog

Miesto kde ľudia vchádzali bránou a odchádzali komínom! Osvienčim najväčší zločin ľudstva

Dnes je 69. výročie ukončenia druhej svetovej vojny v Európe. Druha svetová vojna, najväčší vojnový konflikt v dejinách, nemá svoju históriu len na bojiskách, ale aj v mimo nich.

Včera som si pozrel zo záznamu s veľkým záujmom rozhovor Štefana Hríba s pánom Tomášom Radilom v relácii Pod Lampou. Pán Tomáš Radil vyrozprával svoj príbeh, ako sa dostal do koncentračného tábora Osvienčim, keď mal ešte len štrnásť rokov. http://www.youtube.com/watch?v=Q-_2hCzTE-Q Štefan Hríb je skvelý poslucháč a pán Radil skvelý rozprávač. Jeho príbeh o deportácii, pobyte v tábore, kde dennodenne musel zápasiť o život a nakoniec s pomocou šťastia, vlastnej vôle a priateľstva sa mu podarilo prežiť pol roka až do oslobodenia tábora červenou armádou je strhujúci. Pri jeho rozprávaní mi chodil niekedy mráz po chrbte. Mal som v sebe veľké množstvo pocitov a otázok.

Neviem si to predstaviť aby som to raz mal zažiť na vlastnej koži. Neviem si predstaviť ani žeby som mal bojovať, nie to ešte sa ocitnúť na mieste ako bol Osvienčim. Dnes sme od takýchto útrap chvalabohu zatiaľ ušetrený. V hlave sa mi natisla a stále natíska otázka ako je to možné, že ľudstvo dokázalo dospieť až do takejto nízkej podoby. Ako je možne že sa ľudia vraždili priemyselným systémom? Osvienčim a ostatné koncentračne tábory, veď to boli vlastne priemyselné podniky. Podniky, ktoré vyrábali smrť! Počítať produktivitu práce, plánovať deportácie tak aby bola kapacita  tábora maximálne využitá, bolo totálne scestne a choré. Kto tam ako vojak slúžil, ako to tam dokázal prevádzkovať, deň čo deň a vedome zabíjať tisíce ľudí! Veď sa to musí každému hnusiť! Čím sa ty ľudia previnili ? Len tým, že boli Židia, či iný nepriateľ vyvoleného národa ? Nie každý sa vie narodiť.  Nie sme len Slováci, Maďari, Nemci či Židia, ale v prvom rade sme ľudia!

Príbeh pána Radila ma utvrdil v tom, že holokaust je najväčší zločin ľudstva. História nie je len o roku pána xy, v ktorom sa udialo to a to. História je o príbehoch, o ľuďoch, ktorý v danej dobe žili. Jeho príbeh je veľmi smutný.Osudy nevinných ľudí, vrátanie žien a detí, sa končili v plynových komorách.I keď ani cesta nebola dôstojná, ľudia vchádzali do tábora smrti  bránou! a odchádzali spolu so svojimi osudmi, životmi a príbehmi komínom.

Na pamiatku obetí holokaustu – česť ich pamiatke.

HC Winter Blizzard Parchovany 2022/2023

02.05.2023

Uplynula sezóna 2022/2023 bola pre HC Parchovany úspešná a teraz v čase medzi skončením sezóny a majstrovstvami sveta je ideálny čas na poohliadnutie sa za predošlým ročníkom. Bola to už naša “šťastná” trinásta sezóna organizovaného hokeja v Parchovanoch. Začala sa na prelome augusta a septembra. Gro sezóny tvorili sobotné zápasy medzi žltými (červenými) a [...]

Alžbeta II.

09.09.2022

8.September 2022 sa navždy zapíše úmrtím najdlhšie vládnucej ženy na kráľovskom tróne. Alžbeta II. včera vydýchla naposledy. Pôvodne sa vôbec nepredpokladalo že sa raz stane kráľovná. Ale ako sa to často v minulosti stávalo najschopnejší monarchovia nemali byť dediči trónu, tak sa tento príbeh udial aj v jej prípade. Po smrti jej deda Juraja V. na trón nastúpil jej [...]

Ráno

20.08.2022

Krásne sobotne ráno malo špeciálnu príchuť keď prvá vec ktorú som si uvedomil je nefunkčná nabíjačka na telefón. Mama mia! Nie žeby sa mi chcelo ale musel som ísť do mesta. V kútiku duše som dúfal že môj takmer vybitý telefón mi aspoň ukáže koľko je hodín. Mal som šťastie, batéria ukazovala tri percentá a dokonca som si mohol dovoliť pozrieť sa koľko je hodín. [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

davidsk

Myslím teda som

Štatistiky blogu

Počet článkov: 26
Celková čítanosť: 73653x
Priemerná čítanosť článkov: 2833x

Autor blogu